III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości, dla:
Części I – 80.000,00 zł
Części II – 20.000,00 zł
Części III – 20.000,00 zł
Część IV – 50.000,00 zł
Część V – 90.000,00 zł
Część VI – 30.000,00 zł
Część VII – 1.000,00 zł
Część VIII – 2.000,00 zł
Część IX – 5.000,00 zł
2. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania.
3.Wadium może być wniesione najpóźniej wraz z upływem terminu składania ofert w formach dopuszczonych ustawą (art.45 ust. 6), w zależności od wyboru Wykonawcy, tj. w postaci:
a) pieniężnej,
b) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancji bankowej,
d) gwarancji ubezpieczeniowej,
e) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto: Bank Zachodni WBK S. A. O/ Inowrocław 88 1090 1069 0000 0000 0701 3956. O potwierdzeniu, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego, tj. najpóźniej przed dniem otwarcia ofert. Oryginał dokumentu bankowego potwierdzającego wpłatę lub kserokopię tego dokumentu poświadczoną przez osobę podpisującą ofertę należy dołączyć do oferty.
5. Wadium wnoszone w postaci poręczenia, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, winno być wystawione na druku wystawcy i określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem.
6. Gwarancja musi także zawierać zapisy dotyczące:
a) czasu trwania,
b) zasad wygaśnięcia.
7. Okres ważności gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w ustawie.
9. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego w przypadku, gdy:
a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoInformacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
a) oświadczenie z art. 22 ustawy Pzp – wzór zał. nr 2 do swiz,
b) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Część I - warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował 3 zamówienia w systemie zaprojektuj i wybuduj o wartości minimum 1.300.000,00 zł netto każde, plus 3 referencje - załącznik nr 4 do siwz. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca wykonał projekt oraz roboty budowlane na jednym obiekcie.
Część II - warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował 2 zamówienia w systemie zaprojektuj i wybuduj o wartości minimum 400.000,00 zł netto każde, plus 2 referencje - załącznik nr 4 do siwz. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca wykonał projekt oraz roboty budowlane na jednym obiekcie. Zakres prac powinien obejmować budowę trafostacji i przyłączy elektroenergetycznych.
Część III - warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował min. 2 zamówienia w tym co najmniej 1 w systemie zaprojektuj i wybuduj o wartości minimum 600.000,00 zł netto każde, plus 2 referencje - załącznik nr 4 do siwz. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca wykonał projekt oraz roboty budowlane na jednym obiekcie. Zakres prac powinien obejmować agregat i przyłącza.
Część IV - warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował 2 zamówienia w systemie zaprojektuj i wybuduj o wartości minimum 1.400.000,00 zł netto każde, plus 2 referencje - załącznik nr 4 do siwz. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca wykonał projekt oraz roboty budowlane na jednym obiekcie. Zakres prac powinien obejmować instalację do biosuszenia odpadów.
Część V – warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował 2 zamówienia o wartości minimum 1.400.000,00 zł netto każde, plus 2 referencje - załącznik nr 4 do siwz. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca wykonał projekt technologiczny wraz z dostawą i montażem na jednym obiekcie. Zakres prac powinien obejmować technologie do odzysku odpadów.
c) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Część VI – warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował 2 dostawy o wartości minimum 900.000,00 zł netto, plus 2 referencje - załącznik nr 4 do siwz. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca dostarczył minimum 2 szt rozdrabniarek.
Część VII – warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował 2 dostawy o wartości minimum 30.000,00 zł netto. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca dostarczył minimum 2 szt kontenerów.
Część VIII – warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował 2 dostawy o wartości minimum 10.000,00 zł netto. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca dostarczył minimum 2 szt rębaka do gałęzi.
Część IX – warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca załączy do oferty wykaz potwierdzający, że zrealizował 2 dostawy o wartości minimum 150.000,00 zł netto, plus 2 referencje - załącznik nr 4 do siwz. Z załączonego wykazu musi wynikać, że wykonawca dostarczył minimum 2 szt ładowarek.
d) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że posiada osoby zdolne do wykonania zamówienia. Zamawiający stwierdzi to na podstawie dołączonego do oferty wykazu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego dla wykonania zamówienia (załącznik nr 5 do siwz).
Dla Część I, II III, IV - wymagany:
Projektant, posiadający:
a) wykształcenie wyższe techniczne,
b) uprawnienia o specjalności architektonicznej,
c) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w tym 3 letnie doświadczenie przy projektowaniu, nadzorowaniu i zarządzaniu realizacją budów,
d) aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa,
e) obowiązkowe ubezpieczenie OC w zakresie wykonywanego zawodu.
Kierownik budowy, posiadający:
a) wykształcenie techniczne,
b) uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń,
c) aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa,
d) obowiązkowe ubezpieczenie OC w zakresie wykonywanego zawodu,
e) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 3 letnie doświadczenie w pracy przy kierowaniu pracami budowlanymi.
Dla Część V - wymagany:
Projektant-konstruktor budowy maszyn i urządzeń, posiadający:
a) wykształcenie wyższe techniczne,
b) doświadczenie w pełnieniu samodzielnej funkcji projektanta co najmniej dwóch linii technologicznych do sortowania odpadów komunalnych.
Projektant technolog dla sortowni posiadający:
a) wykształcenie wyższe techniczne,
b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w tym doświadczenie przy projektowaniu, nadzorowaniu i zarządzaniu realizacją budów i uruchamianiu instalacji technologicznych do segregacji odpadów komunalnych.
Technolog ds. rozruchu sortowni posiadający:
a) wykształcenie średnie techniczne,
b) doświadczenie w uruchamianiu i rozruchu co najmniej dwóch zabudowanych w halach linii technologicznych do sortowania odpadów komunalnych.
Kierownik montażu linii technologicznej sortowni posiadający:
a) wykształcenie wyższe techniczne,
b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe,
c) doświadczenie do kierowania montażem w zabudowanych halach linii technologicznej do sortowania odpadów komunalnych.
Funkcję projektanta-technologa i technologa ds. rozruchu może pełnić jedna i ta sama osoba jeżeli spełni łącznie wymagania opisane powyżej,
1.1.W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – wzór zał. nr 3 do siwz,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
e) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
f) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
1.2. Informacja o dokumentach potwierdzających, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie.
1.3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1.1. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
1.4. Inne dokumenty:
a) Formularz ofertowy zał. nr 1 do siwz,
b) dowód wniesienia wadium.
c) harmonogram przewidywanych prac zgodnie z wymaganiami zamawiającego (dla Części I, II, III, IV i V),
d) opis techniczny oferowanych maszyn i urządzeń zgodnie z wymaganiami zamawiającego (dla Części VI, VII, VIII, IX).